Eylül 23, 2011

Feminist Olmaya Az Kala


"Bende şans olsa zaten anamın karnından erkek doğardım..." diyenlerden değilim tabiki. Hatta aklımın ucundan dahi geçmedi. Aksine yaşamımın her dakikasında bu dünyaya kız olarak geldiğim için şükrettim. Hiç işim yok bir de sünnet ol, askere git, çalış çoluğa çocuğa bak, eve gel üstüne karı dırdırı çek...... hiç bana göre değil cidden. Dırdır yapmak gibisi varmı yaa. Biraz naz yapacaksın sevgiline/kocana eziyet edeceksin ama o seni yine de sevecek, tabi yersen!
Dünyadaki ortak düşünce her ne kadar, en çok çile çekenin kadınlar olduğuna işaret etse de aslında durum böyle değil, çünkü her şey bizim parmağımızın ucunda, en azından öteki taraf garanti; bir çocuğun olursa cennet bile kadınların ayakları altında. Beyler kabul edin sizden daha akıllıyız. Siz kendinizi çapkın biliyorsunuz ya, asıl çapkın olan kadındır. Kadın isterse diye bir tabir var ya işte o, çünkü kadın isterse kendini tavlatır. Siz sadece 'tavladım' zannedersiniz. Ne yazık ki o küçük dünyanızda düz mantıktan başka yatan birşey yok. -Gördün mü ....'yı nasıl tavladım, kız bana aşık oldu b'olummmm..! kız ise -yaaa tam bir gerizekalı iki laf ettim diye ona aşık olduğumu sanıyor. Tabi erkekler işin bu kısmını hiç bir zaman bilmezler. Hele bunun gibi tipler iki kızı birden idare ediyorsa ya da etmeye çalışıyorsa, ondan kralı yoktur bu alemde. Havasından suyundan, afrasından tafrasından geçemezsin. 'Biri olmazsa nasıl olsa elde diğeri var salla gitsin amk' mantığı işe yarayacak zannedip elde var sıfır olduğunu görünce de götleri tutuşur. Kısacası zavallılardır, en zararsızlardır onlar, acıyın. Çünkü beceriksizdirler. Kendinden başka kimseyi kandırmaktan öteye geçememişlerdir. (ps: buradaki iç ses içinden geldiğince söv diyor)
   "Sen, çok akıllı, egosu tavanda, yüksek mertebe, gerizekalı insan, hoş insan demeye bin şahit ister; hayatta senden daha akıllıları var, bil diye söyledim yani!"
Hiç bir erkek hayatta en çok değer verdiği kişiyi unutamaz. Fakat kadın için durum böyle değildir. Kaybetmemek için elinden gelen herşeyi yapar belki gururunu bile ayakları altına alır, gitmesine izin vermez. Ama o şahıs bir kere gözünde biterse bir daha asla dönüp arkasına bakmaz. Bunu gören erkek ise olay mahaline mutlaka geri döner, kız onun suratına "siktir git!" dese bile gökten nur yağdı zannedip bir de utanmadan "yarabbi şükür!" der. İşte erkeklerin gurursuz hali de böyle rezil bir şey...
Kadın saftır ama aptal değildir. Kadın iyi niyetlidir, ama bir yere kadar. Kadın sevgi ister, erkek ise huzur istiyorum der. Aslında bilmez ki sevgi verdiğinde huzur bulacağını ama aptal işte akıl yok ki düşünsün. Sonra gel de sıkıyorsa "şanslı olsaydım erkek doğardım" de. Beni de bozdu ulan bu erkek doğası. Ben böyle değildim yemin ederim. İşim yok sanki bir de bu saatten sonra feminist düşüncelere boğuluyorum ya da işim yok diye fazla uğraşıyorum. Neyse sonuç olarak kafa rahat net !

3 yorum:

  1. Yazdığın şaheser değil de şu fotoğrafının altındaki yazı ilgimi çekti :) Neden herkes terazide adalet arar ki? Ölçüp biçiyordur belki de :) Ben de teraziyim de ondan takıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Denge" yazımdan bahsediyor olmalısın, bu soruyu tam olarak cevaplamam için astrolog olmam gerekiyor sanırım :) ama söyle bi düşün adalet haklıyı bulmaktır, bir nevi dengelemektir, terazi de hem denge hem de dengesizliktir ;)

      Sil
    2. Yanlış anlamışsın sanırım:) Ben terazinin adaletle dengeyle alakası olmadığını düşünüyorum.Bence sadece kıyas etmekle alakalı.Belki de teraziler daha iyi mukayese edebiliyorlardır olayları , kişileri vs. :)

      Sil