Eylül 25, 2011

+18 ki ne onsekiz

(not: bu yazı sansürlenmiştir.)

Yazı yazma ilhamımın gece gelmesi, melankolik bir yapıya sahip olduğumdan değil düşünmeye anca vakit bulmamdandır. Aksi halde düşünmeden bir şeyler karalasam buraya....... neyse olacakları tahmin bile edemiyorum. Türk'ün aklı ya kaçarken ya sıçarken'miş... Benimki de anca boş vakitte çalışıyor. Gerçi çok düşündüğümde de abuk sabuk şeylere bozuluyor kafam. Onun niye gözünün üstünde kaş var, sütyenini niye oraya atmış (genelde ablama sinirlenirim bu konuda), neden buraya sıçmış falan filan... Sinirlenmek için sebep çok bende. Güneş ışığının geliş açısına bile sövüyorum arada. Bu zamana kadar çarpılmamam da bir mucize tabi. Hele sabah o ışık bana vurduğunda çileden çıkıyorum resmen. Bunun nedeni tabi ki toplumumuzda süre gelen tabirler. Yok efendim sabah güneşi sidikliye, akşam güneşi güzele vururmuş. Yok deve! Sanki öteki işemiyor, sıçmıyor. Tanrıça o, yemek falan da yemez, osurmaz, geğirmez.
   Türk toplumu hem sevilen hem de nefret edilen pek çok duygu, düşünce, deyim ve atasözlerini bünyesinde barındırıyor. Özellikle belden aşağı vurmak toplumumuzun geçmişten günümüze en sevdiği uğraşıdır. Hatta bununla ilgili pek çok özlü sözleri atalarımız dile getirip klişeleştirmiştir. Ayıp atasözlerine şöyle bir göz gezdirdiğimde kendilerinin nedense en çok g*tle uğraştığını farkettim. Bknz; G*te giren şemsiye açılmaz, atasözü bunun en belirgin örneğidir. Bunun haricinde bir öncekinden daha ayıp olarak "s*kilmiş g*tün davası olmaz" sözü içinden çıkılamayan durumları kısa yoldan halletmek için sıkça kullanılır. Ben bile buraya yazmaya çekinirken lugatımda kullandığım için kendimden utandım bir an.
   Bunları da sizin için araştırdım;
   -Ordu geçtikten sonra borazanı g*tüne sok,
   -İmam osursa cemaat sıçar,
   -Adını verdi diye g*tünü verdi çalıya,
   -Ayranı yok içmeye faytonla gider sıçmaya.
   Tabi en çok telaffuz ettiğimiz, boş vermişlik olarak kullandığımız bir deyim var ki, onun üstüne laf bile söylenmez "Amaaaan, koy g*tüne gitsin!!"
   "Türkçe de hiç zengin bir dil değil" diyenlere kapak olsun bu yazdıklarım. Bir Türk duygularını bundan daha iyi anlatamaz herhalde. Neyse muhabbeti burada kapatıyorum, zaten internet özgürlüğümüzün devlet tarafından sıkıntıya girdiği şu dönemde g*tle ilgili bu kadar konuştuktan sonra daha açık konuşamayacağım. Ama görüyorsunuz ki suç bende değil Atalarımızda. Biz onlar yüzünden böyle olmuşuz.

4 yorum:

  1. :) Sıkılmadan okuduğum bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  2. güldüm :D harbiden ince bir detay yakalamışsınız. ama burada da hocalık etmezsem olmayacak. malum edebiyat öğretmeni olunca tutamıyorum bu konularda kendimi. efendim "argo" sözünü duymuşsunuzdur mutlaka. :D bizde var olan ve sizin de yazınızda bahsettiğiniz bu ifadeler tam manasıyla atasözü değil. bu ifadeler özellikle bizde 18.yy dan itibaren sokak dilinin "alaylı" derler ya o cinsten bir türemesi. sanmıyorum ki atalar bu denli abesli sözleri bir araya getirsin. ancak şunu da belirteyim 1960lardan itibaren dilimiz çok hızlı bir şekilde değişime uğradı.Bu neden ötürü eskilerde cinsel özellik taşımayan birçok sözcük günümüzde cinsel içerikli anlamlar kazandı. Haliyle argoyu da düşünürsek bu durum daha hızlandı. günlük hayat içinde neredeyse hele de yeni nesil hatta bazen ben de birçok duygu durumunu küfürle ifade ediyoruz. bu dilin suçu ya da dilin zenginliği değil bizzatihi insanımızın bilinçsizliğinden kaynaklanıyor. uzatmayayım yazınızı beğendim net belirlemeler var ancak ithaf ettiğiniz atasözü ve atalar kısmında haksızlık ediyorsunuz demeliyim :D :D güzel yazılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bu kadar ince dusunmemistim :) neyse kabulu olur yinede umarim :)

      Sil